Hakkımda

7 Ağustos 2011 Pazar

SEMAVER.....Yıl 1996



Yıl 1996 ortaokulda öğretmenimiz şiirle ilgili bir ödev vermiş. Toplanıp birkaç arkadaş başlıyoruz sahafların yolunu tutmaya. Dolaşıyoruz kitapçıların arasında. Gülüşüyoruz. Keyifleniyoruz. Ben doğma büyüme fatihliyim. Fatih hastası bir annenin çocuğuyum. Öyleki genç kızlığı geçmiş annemin bu semtte ve benimde gençliğim geçmte.... Eskidir hani bu semt. Tarih kokan bir semtin içinde öğrenerek büyüdüm. Yürürken Sahaflardan Edirnekapı yönüne doğru karşımıza yolun. SAĞ tarafında bir dükkan belirdi. şimdilerde o dükkanda ne yazık ki kitaplar yerine kıyafet,manto vs. satıldığı neyse. girdik dükkanın içinden içeride kahve kokusu....kitap okuyan tonton amca ile teyze. Öğretmenimizin verdiği ödev için araştırma yaptığımızı. kitap almamız gerektiğinden bahsettim.İşte ben ozaman tanıdım ORHAN VELİ KANIK,CEMAL SÜREYA,SAİT FAİK ABASIYANIK,AZİZ NESİN'i. Sait Faik Abasıyanık'ın hala kütüphanemde duran SEMAVER'İni ben onlardan aldım. Nezaman semaver'De çay içsem ve ya o dükkanın önünden geçsem hep aklıma ikisi gelir. Eğer hala okumadıysanız SEMAVER'İ üzgünüm ben sizden şanlıyım derim....


Hiç yorum yok: