Hakkımda

22 Ocak 2010 Cuma

DİCLE KIYISINDA EVLENMEK


DİCLE KIYISINDA EVLENMEK
Nil Karaibrahimgil, 10 yıldır birlikte olduğu reklamcı Serdar Erener’le dün akşam Nil Nehri’nin kıyısında kıyılan nikâhla dünya evine girdi. (21.01.2010)

Genelkurmay Başkanlığı dün ayrıca Şırnak'ın Merkez ilçesinde Dicle nehri kıyısında, güvenlik güçlerince gerçekleştirilen arama sonucu, bölücü terör örgütüne ait 2 adet şişme bot ile bu botlara ait çeşitli malzemelerin ele geçirildiğini bildirdi.(11.01.2010)
Bu sabah televizyonda gördüm. Şarkıcı Nil Karaibrahimgil Nil kıyısında evlenmiş. Düşünmeden edemedim. İsmim Dicle olduğundan acaba ben Dicle kıyısında evlensem nasıl olurdu diye? Hayal kurmak güzel bir şey ama ya kurduğunuz hayali bir gün gerçekleştirmek isterseniz ve gerçekleşmeyeceğinden kuşku ederseniz?
Dicle nehri, orta doğunun göz bebeği... Nazlı Dicle nehri… Hazar gölünden doğar Elazığ’ın maden ilçesinden geçerek Diyarbakır’a oradan Batman, güneyden Mardin’in sularını alarak Şırnak’ın Cizre ilçesine doğru nazlı nazlı akar. Daha sonra orta doğunun petrol cenneti Irak’a büyük zap ve küçük zap nehri ile birleşerek Mezopotamya’ya iner. Bağdat’ta Fırat nehriyle birlikte Basra körfezine dökülür. Ah Dicle nehri ilk hatırladığım ben 6 veya 7 yaşındayken kıyısında piknik yapardık. Babamda anlatır Dicle ‘de arkadaşlarıyla birlikte yüzerlermiş. Bazen nazlı akar Dicle nehri suskundur durgundur narindir yapayanlızdır. Bazen Dicle nehri asi olur baş kaldırır. Kesin kızmıştır bir şeye de kendinedir zararı.
Düşünmeden edemedim; eğer biri Dicle nehri kıyısında evlenmek isterse nasıl olurdu diye? Kavgadan yorgun düşmüş bir toprak da evlenmeye korkmaz mı insan. Gençliğinin en güzel çağında yitip gidenleri düşünmez mi insan. Peki ya Dicle kıyısında ölmek? Bazen kan akar nehir bunu bilirken evet demeye korkmaz mı insan? Birlikte bir umuda yelken açmak için acaba çok geç midir Dicle’de artık hayaller. Ya da artık hayallerimi onu korkutur olmuştur? Töreler, kurşunlar, inatlaşmalar,hastalıklar,çaresizlikler hep senin mi başına gelir hey dicle.Dicle kıyısında evlenmek, yüreğini özgür bırakıp gökyüzüne özgürlükle kucaklaşmak demek ama özgürlük için mücadele demek. Dicle kıyısında yürümek toprağın sıcaklığından korkmamak demek sıcaklığın içinde erimemek için demir gibi olmak demek… Ne kadar uzağa gitsem de içimden bir parçasın sen demek.

3 yorum:

fatoş dedi ki...

dicle kıyısında evlenmek güç ve dirayet verir ..
seni gördüm dicle sana vuruldum..
sabah uyandığımda ilk seni görmektir isteğim,uykuya dalmadan üzerinde danseden ışıkların gizemiyle uyumaktır isteğim..
dcle nehri vurulmuşum sana gidemem gayrı buralardan cizre'ye bundandır tahammülüm..

dicle kıyısında masal kentim dedi ki...

yorum için çok teşekkr ederim.... uzun zamandır yazı yazmıordum. bu yorumunuz blogumu geri hatırlattı:)) sevgilerr

fatoş dedi ki...

ben okuyorum postlarınızı fırsat buldukça :)
umarım yazmaya devam edersiniz...
şimdi farkettim de imla kurallarına hiç mi hiç uymamışım :(