Hakkımda

17 Ağustos 2010 Salı

dreams:)))


Bugün oturdum uzun cümlerle yazılar yazdım durdum. yazı yazarken insan bir anda başka ülkede kendini bulabiliyor. bir anda balkanlarda olurken bir anda ortadoğuda bulabilirken kendinizi bir yandanda kesfedilmemiş henüz kimsenin göremediği alabildiğince güzellik keşffettiğiniz yeni bir yer tasarlayıp orda yaşıyorsunuz. nerden çıktı bu konu derseniz geçen gün inception ( başlangıç) filmine gittim. bir filmi izlemek ilk izlemek yorumları dinlemeden yorum yapmak ee tabiki izleyecek olanlara işkence yapar gibi anlatmaya bayılırım. son zamanlarda her gittiğim filmden herkes mutlu ben mutsuz ya şöyle film olsun tadı damağımda kalsın derken başlangıç flimine girdim. kısa ve öz tekrar gideceğim. izlerken rüyalar ve rüyalar için yapılmış rüya mekanları, mimarinin rüyadaki farklı yansımalarına bayıldım. bir psikolog olarak hemen jung ve freud'un çeşitli açıklamaları ve bu bağlamda rüya'nın hala tam anlamıyla bilinmemiş olması uyku konusunda tezi olan biri için bu film harikaydı. insanın ömürünün çoğunluğunu uykuda geçtiğini düşünürsek ve en belirsiz bilinmeyen kısmınında uykuda yaşananlar olduğunu düşünürsek rüya'nın nekadar kıymetli oldugunu anlatan harika bir film. bilim kurgu sevmeyenlerin bile izlemesi gereken sıradan olmayan düşündükçe sorgulandıran zihinizi yoran ve rüyalarına giren harika bir film....


Özdemir Asaf'ın şiirinden alıntı ile iyi geceler

Bir gece,Gecede bir uyku.Uykunun içinde bene.Uyuyorum,Uykudayım,Yanımda sen.Uykunun içinde bir rüya,Rüyamda bir gece,Gecede ben.Bir yere gidiyorum,Delice.

3 yorum:

Unknown dedi ki...

filmlerin sonunu pat diye söyleme huyuna o anda gıcık olsam da, o sana AİT bi özellik oldugu icin yine de seviyorum.. her defasında daha da bi sevimli geliyo hehehhe :)))
bu filme en kısa zamanda gidip seninle birlikte kritiğini yapmak istiyorum bi akşam yemeğinde..
ellerine sağlık..
öpüyorum..

dicle kıyısında masal kentim dedi ki...

heheh biliorum. bide kitapların sonunu söylemek onu demeyi unuttum. kesinlikle birlikte gitmeliyiz. bilim kurgu sevmediğini biliorum ama bu superr

minik dedi ki...

BU filme ct akşam gittim.Bana uzun zamandır seyrettiğim filmlerden çok farklı geldi.Ama sonu bana farklı kızıma farklı geldi.Tekrar seyretmek çok daha keyifli olabilir.