Hakkımda

19 Ocak 2010 Salı

geç izlenen film AVATAR




İlk çıktığı zaman bir filmi izlemeye bayılırım.Bunun sebebide hic bir söylentilere fırsat vermeden izleyip kendimce yorumlamak isterim.malesef avatarda bunu yaşamayamadım. Çünkü oldukça zordu bilet bulmak. zaten insan bilet bulamadıkçada hevesi kaçmıyorda değil. Geçen yıldan beri fragmanları dönüp dolaşıyordu. Dün de akademi ödüllerinde en iyi filmi aldı almasınada ben niye bu filmi sevemedim.Sinema tarihinin en buyuk para harcanan filmi. Bu kadar para ve zaman harcandığına göre harika olmalı diye insan düşünmeden edemiyor.
Filmi izlerken bir önceki izlediğim filmlerin tekrarı gibi düşündüm. Bilmem bilinir mi bir film vardı japon fimi ormanı koruyan kişilerle insanlar arasındaki mücadeleden bahsediyordu. Bu filmi bana çok hatırlattığı için senoryosu tanıdık geldi.Ayrıca göklerdeki daglarıda japon filminden etkilenmişler.
ikincisi görsel olarak harika zaten 3d olması bence filmi anlamlı kılmış bana göre tabii.hani 3d olmasa İzlenirken aynı zevki alırmısınız bilemem.ama kendinizi renklerin güzelliğine kaptırıyorsunuz. eğer bir filmden sadece görsel anlamda birşeyler bekliyorsanız gerçekten görsel olarak harika olmuş. o kadar para harcanmış bence tabiki olmalı. Tipik amerikan oyunculuğundan öteye gitmiyor. hele de o mimikler.
Avatar tıpki bir kahvaltıdaki yemek istediğiniz bir çok çeşite benzemiş. Göze hitap ediyor. Acaba diyorum bendemi sorun var herkes begeniyor. daha önceki bilim kurgu filmleri düşündüm. neden bana yüzüklerin efendisindeki heyacanı yaşatmıyor? Sanırım bugün yatana kadar bunu düşüneceğim.

mini bir tavsiye!!!
Japon animasyon divası miyazakinin filmlerini izleyenler bilirler. Göklerdeki daglar,ormandaki parlayan ışıklar bana hep onu anımsattı. miyazaki kim derseniz 2001 yılında en iyi animasyon filmi olan ruhların kaçışı ödülüne sahip olmuştur.yada heidi cizgi filminin yapımcısı dersem.Onun filmlerini izlerseni ne demek istediğimi daha iyi anlayabilirsiniz. Eğer daha önce bir miyazaki filmi izlemediyseniz avatarı beğenebilirsiniz. Ama emeğe saygı duyan bir insan olarak beğenmedim demek istemiyorum. İçim ısınmadı.

Hiç yorum yok: