Hakkımda

25 Temmuz 2010 Pazar

KAHVALTININ MUTLULUKLA BİR İLGİSİ OLMALI....


Pazarın gitmesine az bir zaman kala günün kısa bir değerlendirmesini yapmak üzere odama çekildim. bir pazar günü en iyi yapabilecek şeyleri düşündüm. Pazar kahvaltılarını, pazar sohpetlerini, arkadaş buluşmalarını, kitapçıya gidip mis kokulu kitap arasında kitap seçerken yaşadığım heyacanı. Cemal Süreya'nın dediği gibi YEMEK ÜSTÜNE NE DÜŞÜNÜRSÜNÜZ BİLMEM AMA KAHVALTININ MUTLULUKLA BİR İLGİSİ OLMALI.... diye yazıyordu kendim için açıp okududuğum o sayfada. Bayılırım kahvaltı mekanlarında dolaşmaya, yeni keşifler yapmaya ve keşfettiklerimi sevdiklerimlede paylaşmaya.

üç yerde kahvaltı etmelisiniz mutlaka!!!!

1) Diyarbakır'ın tarihi havası içinde eski bir konaklama diyarı olan tarihsel koku içerisinde HASAN PAŞA HAN'INDA .otlu peynir kokusunun tadının bu kadar süt kokabileceği bir mekan olan MUSTAFANIN KAHVALTI DÜNYASINDA, daracık ve dik merdivenleri nefesiniz tıkana tıkana çıkarak binbirçeşit içerisinde çeşit seçemeyerek aklınız orda kalarak kahvaltı etmelisiniz. heee kahvaltı ederkende ilginç hayat hikayeleri anlatacak birinide bulmalısınız.

2)İstanbul'Da çokda manzarası olan yer olmasına rağmen manzaraymış, yok mekanmış, markaymış, aramadan olay şudur. midenize bayram ettireceksiniz. malum manzarası olmayan ama birçok çeşit barındıran Hacıbozanoğullarında. fiyatlarda uygundur. sınırsız açık büfe olması sebebiyle.

3) güneşin suya yansıyıp içinize işleyen mis gibi buz gibi suyuyla birlikte şelalenin kenarında altınızda sular aka akaa sıcacık maşukiye'DE. istanbul'Dan biraz uzaklar ama olsun. gitmeye değer.

PS: TORPİLLİYİM KENDİ MEMLEKETİMİN KAHVALTISINA. ÇÜNKÜ VAN'IN KAHVALTISI ÇOK DUYULMASINA RAĞMEN DİYARBAKIRINDA KAHVALTISI MESHUR OLDUĞU HALDE BİLİNMEZZZ... BEN BİLE YENİ ÖĞRENDİM.

6 yorum:

mine dedi ki...

Diyarbakır'da kahvaltıyı kaçırmıştık ama muhteşem bir öğleden sonra yemeği yemiştik akıllara ziyan :)
kandiliniz mübarek olsun sevgiler...

dicle kıyısında masal kentim dedi ki...

yaaa nerde yemek yemiştiniz.:))))) sizinde kandiliniz mubarekkk olsunn
sevgiler

CEPAYNASI dedi ki...

merhaba...
dicle kıyıları,hayatımın bir bölümüne tanıklık etti:)
görüşmek üzere,
sevgiler...

dicle kıyısında masal kentim dedi ki...

dicle kiyiları gerçek hikayelere ev sahibi yaparken sessiz tanıktır. gizliden. birgün o geçen eski günlerden hikayenizi diclekiyisinda anlatmanızı ümit ederim.....
sevgiler

YeMeK vAkTi dedi ki...

kahvaltının mutlulukla ilgisi olduğu kesinde bu sofra adamı mutlu eder mest edderrrr:)))

Sazan dedi ki...

O ne yahu, ben de isterem :)